torsdag 2 november 2017

November

Vackra oktober kom och gick...
Nu är november här.
Jag ligger och lyssnar på regnet mot vardagsrummets fönster. Grått där ute. Jag tror jag ska tända några ljus åt mig och Fredrik när middagen är klar.
Fredrik som för övrigt ligger sjuk på sitt höstlov. Hej å hå...Förra veckan hade han prao hos mig. Kanske mammachefen körde lite för hårt med honom? ;-)

Höst = långkok av grytor
Ett av mina favoritrecept är det här:
En bild som är ordentligt redigerad för att överhuvudtaget kunna läsas.
Jag har inte hjärta till att göra mig av med pappret. Det är numera så tunt, bläcket blekt och knappt läsbart, men det är mammas handstil.
Skink kalops, fast jag lär göra den på märgpipa den här gången. Det blir mitt helggöra har jag bestämt. Den får stå och puttra på spisen och sprida sina goda dofter i lägenheten.
Har du några goda grytrecept får du jättegärna dela med dig

Fredag imorgon

Inga kommentarer: