lördag 4 februari 2017

Nu ska det skrivas!


Jag tycker om att skriva av mig. Under skoltiden och senare tonåren hade jag en hel del brevvänner. Alla dog ut sen under årens lopp. Under min första arbetslöshet i mitten på 90-talet så skaffade jag en hel del brevvänner utomlands för att få igång engelskan igen. Det var så himla kul att sitta i lugn och ro och skriva ute på ett café eller hemma vid köksbordet. Att dessutom få brev hem till sin egen brevlåda var ett extra plus! ;-)
Sen många år nu så har jag varit medlem i Postcrossing. Här finns en svensk bra förklaring.

I dagarna  så såg jag nu det här evenemanget som kom upp, Month of letters
Så här går det till:
  • Mail at least one item through the post every day it runs. Write a postcard, a letter, send a picture or a cutting from a newspaper... anything goes!
  • Write back to everyone who writes to you. This can count as one of your mailed items.
Tror faktiskt jag ska regga mig och skriva av mig lite. Säg till om du vill ha en liten rad från mig. :-) ♥

Inga kommentarer: