måndag 4 juli 2016

Före regnet/Before the rain

 © Laila Söderström

Jag har varit vid min väns hus nu i 1,5v. Njuter av sitta på deras altan + all natur och ljuden av den.
Idag åt jag min frukost till tonerna av några galna koltrastar, ett korp pars diskussioner och en något hes och ynklig kattuggla. Å över alltihopa svävade havsörnen tyst och vakande över oss.

Jag tog en liten promenix under em. Älskar björken och dess kritvita stammar så här på sommaren. Jag hann precis runt min lilla runda innan åskskuren anföll. Inne i huset kunde jag höra några dova muller på avstånd, men sen vart det inget mer.

I'm houseguard one of my friends house. I enjoy their big porch + all the nature and the sounds of it.
Today I ate my breakfast to tune of some crazy blackbirds, two ravens discussion and a paltry tawny owl. And over the whole thing a Sea eagel hoverad quitly and watchful over us all.


I took a little walk. I love the birch with the white trunks.
I just got home when a heavy rain come. I heard some thunder faraway, but it didn't came out anything more of it. 


 

3 kommentarer:

betty-NZ sa...

Such a lovely, serene scene.

Rambling Woods sa...

I too like the contrast of the bark with the rest of the photo....Michelle

Annorlunda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.