tisdag 26 april 2016

Prince

Ytterligare en borta...
Man kanske skulle gå och köpa den där hallonröda baskern och bära till ära av honom....

Mycket skrivs om honom just nu. Tydligen slår hans låtar och skivor sig in på diverse olika listor. En man man kan man mycket åsikter om... Jag tror att antingen så gillade man honom eller så gjorde man det inte! Det fanns nog inget mitt emellan där inte.;-)

När jag hörde att han dött så kom jag att tänka på Väsby Taxi. Där satt jag vid växeln, mestadels på natten. Någon hade glömt kvar ett kassettband (ja men ni hör ju hur länge sedan det här va! ;-D). Pluggade in det och ut strömmade Princes Purple Rain.
Visst hade jag hört några av hans låtar tidigare. Kassettbandet låg kvar rätt länge. Så natt efter natt fick han och Eva Dahlgren göra mig sällskap. Det var en jäkla blandning på det bandet! På andra sidan fanns hennes "Ett fönster mot gatan"

Så bär jag med mig minnet av Prince. Nätterna han och jag hade ihop... i mörkret... vid taxiväxeln...
Så gick det till när Laila fick två nya favoritskivor att bära med sig genom livet.

Inga kommentarer: