tisdag 20 oktober 2015

Snurrigt värre!

Per och jag har ju särat på oss nu efter att ha bott ihop i 23 år.
Han bor någon mil från Södertälje, ute på bonnvischan. Jag har ännu vår gamla lägenhet kvar. Söker nytt eftersom hyran är så himla hög... Får se hur länge jag kan fixa det. :-\

Å så var det ju det där med att man har ett gemensamt barn också. Ett barn som är i diagnoslandet. Ett barn som håller på att bli en tonåring med allt vad det innebär. Ett barn vi har delad vårdnad om.

När Per flyttade så jobbade han dagtid. Nemas problemas!
Då kan vi fixa veckorna med sonen galant.

Straxt efter så glider Per tillbaks in i 5-skift som han jobbade 2014. :-o
Veckor hackades upp lite hur som helst. Sonen lätt stressad över dagar hit och dagar dit.
Här om dagen satt jag och skrev in allt ordentligt i almanackan. Hej och hå vilket klotter. ;-)

Å så ringer Per...
Han har vänligheten att tala om att han "inom en mycket snar framtid" kommer att gå över till 2-skift istället.

*morr*

Någon konstig form skift, för inte kan någonting vara enkelt på hans företag. För mig är 2-skift, en vecka fm och andra veckan em. Neh-ej då, inte här!
Summa summarum så gör det att F kan vara ca 1½v i stöten hos oss var.
Personligen kan jag tycka att det den här förändringen landade ovanligt bra. Sen undrar jag bara hur länge den håller....

Någon som inte gillade det hela var just min almanacka. :-D
Nerklottrade med delade vårdnad a´la 5-skift t.o.m efter trettonhelgen 2016

Gissa om jag längtar efter att få köpa en ny!
För sån är jag! ♥

1 kommentar:

Luna sa...

Hej! Jag är lite dålig på att läsa bloggar nu för tiden. Jag har gått över till att göra nästan allt jag förut jag gjorde på datorn på telefon, och bloggläsning försvann lite. Oj, det har visst hänt stora förändringar i ditt liv. Jag hoppas ni får ordning på tillvaron. Det är svårt att pussla med vårdnad! Och det är svårt för barn som behöver mer struktur än andra. För våran egen del vänjer man sig vid ´mesta hur konstigt o krångligt det än verkar till en början.