onsdag 26 augusti 2015

Sitter och tittar ut...

Tittar ut genom fönstret
Solen skiner
Några svarta regnmoln drar förbi, men släpper ingen nederbörd här hos mig än iallafall.

Tittar på den näpna sädesärleungen. Letar mat vippandes på sin långa stjärt. Snart tar den sina unga vingar och flyger söderut.

Tittar upp mot skogen. Mycket är grönt. Ser björkarna och konstaterar att det börjar bli gult. Inte av torka den här gången.

Igår kväll hörde jag regnet för första gången på någon vecka. Kände den höga klara luften som kom in genom balkongen. Doften fanns där för en stund också.
Det drar mot höst...

Det värmer i mitt hjärta när en kollega kommer på måndagsmorgonen och ger mig en liten egenplockad bukett. Hon kan inte svenska språket särskilt väl. Men ändå förstår jag att hon vill välkomna mig (vi har inte setts sen slutet av maj)
Ljuvliga vildrosor som någon såg och tänkte på mig! ♥

Jag sitter här och njuter när jag tittar ut genom fönstret. Årstiderna rullar på. Jag vill inte vara utan dom även om några är tuffare än andra.


Inga kommentarer: