tisdag 7 juli 2015

Grattis!

Är det okej om jag slår mig ner mitt emot dig, pappa?
Får jag också ta en kopp kaffe med dig? Det är illa när t.o.m. jag dricker en kopp.... ;-)
Jag hade tänkt att baka en jordgubbstårta till dig idag, men det vart inte så. Men det blir en annan dag, jag lovar.
Du och jag kom aldrig varandra lika nära som mamma och jag gjorde. Du var närmare Ted och Per än mig. Men jag sitter gärna här och diskuterar världsproblem med dig en stund.
Njuter av dina pioner du plockat in och som mamma placerat på bordet. Dom muterade med en hel myrfarm i :-D. Jag fick alltid en bukett med mig hem när dom blommade som vackrast. Sen kunde jag jaga myror på mitt köksbord i ett par dagar.

Jag undrar hur du hade reagerat på hela den här situationen? Du som godtog Per som en i "familjen". Han som vet mer om vissa saker som du varit med om än vad jag gör. "Vissa saker ska inte flickor veta!"!
Skulle behövt dig nu, pappa, när Per och jag särar på oss. Jag, med tummen mitt i handen, skulle behöva dina händer nu.

Jag saknar dig, pappa
Ta en tårtbit till där du nu är...
Hoppas du och mamma har det bra ♥ Saknar er så

Some word in loving memory to my father on his birthday.


 © Laila Söderström
Pion med myra
Hågelbyparken, Tumba

Inga kommentarer: