söndag 28 juni 2015

Livet och jag....

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Fast blir det någonsin det...? :-(

Ytterligare en sommar i ovisshet med jobb. Omständigheter gör att det inte blir någon fast anställning på den praktiken jag varit på. Så himla tråkigt! Jag hade kul! :-) För det var verkligen ett "Lailajobb".

Jag måste verkligen ta mig i kragen och börja skicka in alla papper till Försäkringskassan. Det finns bidrag jag har rätt till nu, i samband med separationen, dels som arbetslös och dels med halv sjukersättning. Men det tar emot så mycket! Tyvärr har jag inget annat val.

I fredagskväll tog Fredrik och jag tillvara på varandras sällskap. Njöt av en fin kväll, pratade och diskuterade allt möjligt.
Igår gjorde vi inte mycket alls... Ärligt talat, så lite som möjligt. ;-)

Det har just blivit söndag. Jag ska ta mig till sängen. Men först ska jag skriva några vykort!
En som gillar att skriva precis som jag
Här kan man gå med
Eller vill du ha ett av mig? Hojta till då! :-D




1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Åh, så trist att bli snuvad på anställning. Jag har varit i samma situation som du och jag kände mig verkligen lurad, när det inte blev nån anställning. Med du kanske är ämnad till nåt annat och större?
Jag var också arbetslös efter att ha bränt ut mig som lärare och är numera halvt "sjukpensionär". Till slut orkade jag inte med alla turer med FK och Af utan tog tjuren vid hornen och startade eget för att hålla galenskapen borta. MEN jag har en man som jag kan dela räkningarna med och det är min räddning.
Jag hoppas att allt snart lättar för dig och att du kan vila i det. Det är en väldig stress med alla dessa bekymmer