söndag 21 juni 2015

Håller mig fast


© Laila Söderström

När saker väl börjar röra på sig blir det värsta jordskredet.
Hört talas om ketchupeffekten?
Där är jag just nu!
Håller i mig
Surfar med
Måtte jag landa bra tillslut

Känner att känslorna ligger utanpå just nu. 
Slutet av maj "firade" jag och Per 25 år. Det gjordes med att gå igenom praktiska saker inför separationen. I huvudet slår det knorr på hjärncellerna ang. ekonomin. 

25 år, tack och hej.
Det är halva mitt liv och nu ska jag börja om. Börja om med en 13-åring bredvid mig.

Per startar om i en annan lägenhet, ca 2,5 mil bort.
Han köpte ju en ny bil för arvet att han fick förra året. Så han fixar att pendla till jobbet. Kontraktet skrevs på här för ett litet tag sedan. Planerad flytt i början av augusti.

Å den gamla bilen vi har, har jag kört fram och tillbaks med till Järna.  1,5 år på en sysselsättningsplats/FAS3. Nu gick inte bilen igenom besiktningen... :-( Kostar för mycket att lagas så den får åka till bilhimlen i veckan.

I samma veva får jag en praktikplats med ev. anställning... i Sundbyberg.
Jag kommer att jobba 4h/dag. Pendla, med buss, tåg, tunnelbana eller tvärbanan ca 3h/dag. Orolig för hur värken ska klara av allt pendlande. När jag pendlade till Hammarby Sjöstad, för ca 2 år sedan, gav både kropp och psyke upp. Nu var den tjänsten och chefen inte så himla lyckad. Jag hoppas så att det här ska funka!
Inget prat om lön ännu... Jag hoppas det blir seriöst där. Som jag sa i ett tidigare inlägg, luttrad. Har erfarenhet av det mesta tyvärr.

Pengar, pengar, pengar...
Det är fan i mig inte lätt när man tillhör bottenskiktet ekonomiskt i samhället.
Bara allt blir bra för lillskiten! ♥

Den "lilla" som börjar sjuan i augusti. Det barnet som återigen ska gå igenom förändringar med klass och lärare i sitt diagnosland.
Det går inge bra för skolan.... Se inlägg här KLICKA
Jag önskar så att dom få lärare Fredrik kände förtroende för skulle ha kunnat jobba vidare med honom.
Vi funderar nu på alternativet att flytta honom till den skolan som ligger dit Per flyttar. Vi bollar lite till här under sommarlovet.
 
Får man vara lite psykiskt trött?

1 kommentar:

Eleonora sa...

Man får vara psykiskt trött arg, sur och tvär men helst inte mot lille gossen. Hoppas det har löst sig med arbete och att du kan finna glädje och tröst i det.

Efter 27 års äktenskap drabbades jag också av separation mm. Men det var jag själv som satte bollen i rullning. Klart man har undrat om man gjorde rätt men som livet var just då fanns det inte många alternativ för mig. Det har gått bra och jag lever ett gott och lugnt liv men nu är jag ju så mycket äldre än vad du är och har inte samma tankar om fritid och arbete (är ju pensionär sedan många år).
Hoppas livet ska vända för dig och bli gott och bra. Tänker på dig och kramar om

Eleonora