fredag 13 mars 2015

Det stora svarta

Vaknar under natten i en dröm.
Vaknar i panik med ett stort, svart, slukande ångesthål inombords.
Å så var den natten förstörd.
Vänder mig hit
Vänder mig dit

Tar tillslut mobben för att hitta lugn i musiken på min Spotifylista.
Av misstag hamnar jag på julmusiken. Insikten slog mig!
Glufsglufs ångesten kommer och äter på mig lite till.
Jag har ingen att fira jul med!
Mamma och pappa borta. Brorsan har velat vara själv sedan mamma dog. Å har jag Fredrik så är det ju lugnt....
Just julafton har alltid på något sätt varit lite helig för mig.
Men va fan! Traditioner är till för att brytas!
Jag får se vad det kan bli för något nytt jag kan skapa istället.
Men inatt var det ångest och sorg iallafall...

Själens torsdagsgodis:
Spillkråkornas frukostmöte - en fin liten trumkonsert
Svansträcket - så ståtligt på väg norrut
Koltrasten - så irriterad på skatan som han jagade
Vänner - all deras uppmuntran och värme ❤


1 kommentar:

Paulina sa...

Älskade vän, vad är det för dumheter? Ingen att fira jul med??? Vi firar mer än gärna jul med dig! <3 älskar dig min finaste vän