söndag 14 december 2014

Bra saker att samla på

Det är så tungt, grått och fuktigt ute. Det känns som det väller över mig och letar sig in i alla mina öppningar.
Jag är så fruktansvärt trött... Trött så jag kan stå och sova. Trött på värken som härjar i min kropp. Trött på att sakna energi. Trött, trött...

I dessa stunder letar jag efter dom små guldkornen. Dom jag kan bära med mig. Dom som, inne i min själ, får jaga bort den grå fuktigheten.

Torekällbergets Julmarknad
Gå ut på äventyr med bästa familjen F och lilla gudsonen... Att återigen få vara med om att hålla en liten hand i sin egen. Jag lyckades aldrig stoppa tiden med den långa drasuten på andra sidan om sötloppan. Kan man göra det med den här lilla? ;-)

© Foto Paulina Andersson

Att bästa kollegan S kommer tillbaks till vår Fas3-plats efter 14 dagar i sol och värme. ♥ Hon är härligt full av nypåfylld energi och äckligt brun.

Fått två kortisonsprutor i axeln. Snälla låt dom hjälpa!

Provkört en språjtans ny bil. Kanske blir det denna som hittar hem till oss så småningom. 

Att sitta vid datorn och upptäcka att man vunnit ett helt underbart pysselpris! :-D

Idag värms jag av det tredje ljuset  i advent... Jag hoppas du kan njuta av dina ljus också.

1 kommentar:

Luna sa...

Hoppas det blir en ljus och värkfri jul!