lördag 31 maj 2014

Tacksamhet dag 7 av 7

Erkänn! Ni trodde jag givit upp eller glömt? Men neddå si du! ;-)

Jag tar det från den dagen som det egentligen ska gälla måndagen den 26 maj

1. Blommor
Våren med alla dessa vackra blommor som kommer! Jag bara älskar dom.
Det kommer en kille hem från skolan. Jag öppnar dörren för honom och upp i ansiktet trycks en blombukett. Jag drar in doften av maskrosor, smörblommor och liljekonvaljer i näsan. Ljuvligt... Jag får högtidligt veta att det är en försenade morsdagsbukett. ♥
" -Jag vet ju att du tycker om blommor"

2. Svalare väder
Jag är inte skapt för att fixa värme över 22 grader. Se säger jag väl inte att tempen behöver minska 10 - 15 grader i ett svep. Aldrig är man nöjd... ;-)

3. Vänner
Att få förmånen att hitta vänner, och då menar jag vännervänner inte bara "kompisar", som vuxen är en gåva. Framför allt för en annan som var mobbad i skolan.
Tyvärr känner jag att jag själv varit en dålig vän under ett bra tag pga så mycket saker runt omkring oss här hemma. Men jag hoppas innerligt att dom känner att jag ändå finns här för dom. Precis som jag känner att dom finns för mig när jag "orkar" höra av mig.

Så, då var jag klar med mina 7 dagar av tacksamhet.

Idag är sista dagen i maj. Vi går in i juni månad med allt vad det innebär med olika avslutningar kors och tvärs. Stressa inte för mycket. Passa på att njut av allt det vackra runt omkring dig också


Inga kommentarer: