onsdag 21 maj 2014

Tacksamhet 2 av 7

Vilken dag!
Svetten rinner ömsom av bacilluskerna i kroppen, ömsom av klimakteriet som redan slagit till och av sommarvärmen.

Jag var hemma idag också från "fritiset". Per har 2½ dag ledigt nu innan tunga nattpasset börjar igen. Fredrik hade halvdag i skolan. Hela familjen samlad under em med andra ord!
Vi tog en vända ner till stan för att kolla in lite kläder. Vi är alla tre i stort behov av lite nytt...
Jag för min del har en begravning igen att gå på alldeles snart ("Fyra bröllop och en begravning" gäller liksom inte här) Jag hittade lite nytt att ta på mig. Känns ju som jag har haft samma samma i olika konstellationer nu i några år... :-\

Min tacksamhet idag är:
1. Kläder!
Något jag inte gillar att prova för det är så jobbigt att hitta något när man är kraftig.
Desto roligare är det när man väl hittar något! :-P
2. Egentid med sambon
Ett par timmar på egen hand utan lillskiten babblande och hoppandes runt omkring en. Det händer numera alldeles för sällan eftersom ingen kan vara med honom och han inte vill vara själv. Men idag var det en sån dag att han fixade det i två timmar. Tack Fredrik! ♥
3. Syrenerna börjar slå ut mer och mer här.
Dessa älskade blommor. Min och mammas favoritblomma. Jag måste ta mig till mina hemliga platser så jag kan få plocka några kvistar.

Återkommer imorgon

Inga kommentarer: