onsdag 16 april 2014

Påskhelgen i antågande

Det doftar ljuvligt här på "fritis" idag.
Några av dom andra som är här på fas3 platsen står och lagar mat ute i köket. Det bjuds på påsklunch idag nämligen. Ett trevligt initiativ tycker jag. Dessutom är det många invandrare här som som också tycks uppskatta det eftersom dom får möjlighet att se vad det svenska påskbordet bjuder på. :-)

Idag ska Per och Fredrik ut och tälta. Lillskiten ser fram emot det otroligt mycket eftersom han då får fixa och dona med elden. Jag gissar att den lilla pyromanen kommer att se ut där efter också när han kommer hem. ;-) Men jag vet hur han njuter och hittar sitt lugn ute i skogen. Det är honom så väl unt efter allt som varit (och är).
Själv vet jag vad jag måste/borde/vill, men... Jag ska bara sätta mig i soffhörnet och andas! På sin höjd drar jag igång tvättmaskinen och diskar undan en del.

På långfredagen drar Pers mastodont skift igång på hans jobb. Det blir bara jobba och sova för hans del. Något tråkigt när det blir precis under helgerna, men, men... Det är som det är nu. Det är bara att ladda för att kunna göra saker med lillskiten eftersom det behöver vara lugnt för Pers sömn. Det lär ju bli att vi passar på att vara ute en hel del. tar kamerorna som sällskap, letar vårtecken, bio och nått museum. Jag har lovat Fredrik att vi ska hälsa på min fritiskompis S och sen ska vår gudson David firas. Han fyller ett år redan. ♥

Vi ska leta guldkorn att suga på länge, länge. Det är så mycket tråkigt runt oss ändå med fler dödsfall och sjukdomar runt oss. Men det skiter vi i nu!
Nu ska jag gå och njuta av påskluchen och sen får jag  mitt "påsklov"


1 kommentar:

aino sa...

så är det lite trist ibland, när gubben bara jobbar och man får "klara" sig själv. men sen så får man tänka till , att det är tur att gubben har jobb, i dessa tider. vädret kommer att verka bli fint, så jag hoppas ni får det gosigt iaf.
ha det riktigt skönt nu!
aino