lördag 14 december 2013

13 december

Lucia...
Fredagen den 13:onde

Fredrik gjorde en timme i skolan idag tillsammans med sin favvislärare. Han var så glad och nöjd när han kom därifrån.
Det värmer ett mammahjärta med tanke på allt. Men jag måste fortsätta jaga på olika människor inför det nya året. Han måste ju få en plats någonstans!

I det vackra vintervädret (men jag saknar snön) bestämde vi att ta en tur upp till Stockholm.
Vi lallade runt på julmarknaden i Gamla stan. Köpte lite julklappar. Mötte upp Per och min brorsa inne i city. Å förstås fick vi inte glömma att kolla in NKs julskyltning. I år hade dom ett verkligt Fredriktema. Djur i massor... ;-)

© Alla foton
Laila Söderström
Vissa dagar är bättre än andra.
Idag är det bara att konstatera att någon har vakat över mig. Det finns någon högre makt som tycker jag har fått min beskärda del här i livet.
Loggar in på mitt bankkonto i morse och håller på att trilla av stolen. 
Något är så fel som det bara kan bli! Det är en insättning gjord som inte alls ska vara där, med mycket pengar.... Eftersom jag misstänker Försäkringskassan med tanke på rubriken så ringer jag. Här törs inte petas på nått konto innan! :-o
Dom är mina, jag får peta på dom, en liten julklapp. ♥
Det har nämligen blivit felutbetalat till mig i ett år på den delen som gäller arbetslösheten. Jag har nu fått mellanskillnaden mellan det jag fått och det jag ska ha.
Jag var så lättad och glad att jag satt och skakade ett tag.
Tack du någon som ger oss detta...


1 kommentar:

Anna sa...

En otursdag blev en lyckodag, va glad jag blir att de händer något kul!

Tänk att F-kassan inte informerar innan utan dom bara smygsätter in pengarna för dom skäms väl!

Ha en mysig helg!
Kram