söndag 1 december 2013

1½ månad i tystnad

Jag tappade orden.
Jag tappade orken.
Jag tappade min praktikplats. 
Jag tappade så väldigt mycket mer...

Jag vet inte hur jag har hållit mig upprätt under den här tiden.
Än är det inte ens över!

I två månader har F varit hemma från skolan. Man kan säga mycket om den här kommunen och hanteringen av hela situationen... :-\

F och jag försöker göra det bästa av dagarna.
Vi besöker biblioteket, skriver vykort till utlandet, pratar, leker, vandrar runt ute, etc, etc.
Jag önskar av hela mitt hjärta att han kunde ha några andra än Per och mig runt sig... Vi har försökt några gånger med farmor. Tyvärr tar det mer energi än vad det ger honom. Energi är det han inte får tappa mer nu!
På kvällarna kryper vi nära varandra, tänder ljus i den mörka november kvällningen och försöker att alltid hitta minst tre bra saker som varit under dagen.

Idag är det 1:a december
Advent



3 kommentarer:

Susanne sa...

Har ni anmält skolan till skolinspektionen?
Om inte så kan ni göra det via denna länk http://www.skolinspektionen.se/sv/anmalningar/

Skickar en massa styrkekramar till hela familjen













Sofia sa...

Kramar till er alla!

Eleonora sa...

O min vän så drygt du har det. Kunde det bara bli en ändring snart. All styrka du orkar med att bära vill jag önska dig.
Hoppas advent blev fint för er och att dagarna framåt i tiden går att få ihop med skratt och glädje för lille F.
Ha det gott
Kram från Eleonora