söndag 13 oktober 2013

Tystnad

Ja, det är tyst här. Men livet rör sig så fort nu. Det är rörigt både i och utanför mitt huvud. Allt kretsar runt vårt lilla hjärta, Fredrik. Att allt ska landa på bästa sätt för honom, att ta fighterna med hans skola som vi totalt tappat allt för förtroende för, mycket hit och mycket dit.

I allt det här har jag också praktikplatsen jag måste vara rädd om så jag inte tappar den. Tack och lov att jag har den! Jag trivs och jag får pula runt med lite allt möjligt. Jag kan släppa tankarna på alla problem för några timmar. Cheferna är inte direkt några människor av stora ord så jag vet inte egentligen vad dom tycker. Två veckor kvar sen får jag väl se.

Per trixar och joxar med sitt jobb. Tack och lov för en förstående arbetsledare. ♥ Funderar bara lite... Per sökte en ny tjänst inom företaget och var aktuell för den innan bomben braka lös här. Jag är rädd för att allt det här som varit nu kanske förstört hans chanser.

Fredrik... Så ojämn i humöret. Fladdrar från arg till ledsen på noll tid. Fundersam över allt som händer från skolans sida, som till viss del gör honom rädd. Förklara, trösta, lyfta, stödja, busa och bara vara nära. Han tankar närhet från min kropp och själ så jag känner mig som ett uttorkat russin. Den lilla, stora underbara varelsen med dom busigaste blå ögonen och det smittande leendet... Ögonen är trötta, mörka ringar under dom och leendet är långt borta allt som oftast.

Vår vardag är ett kaos av samtal och att finnas för vår son just nu!
Vad jag önskar att min mamma levt och kunnat hjälpa honom att bryta tristessen med att bara ha oss föräldrar runt sig... Han är ju samtidigt så rastlös!
Tack och lov har vi föräldrarna till vårt gudbarn som orkar ta sig an Fredrik lite. Det betyder otroligt mycket för Per, mig och framför allt Fredrik ♥

7 kommentarer:

Pia sa...

Men vännen, så tufft ni har det!!! Mitt hjärta blöder för er!! <3 Önskar jag kunde hjälpa på något sätt. Finns det andra skolor, som är duktiga och skulle kunna vara bra för F? För den skolan han är i nu tycker inte jag sköter detta på ett lämpligt sätt!!! Grrrr...
Ni finns i mina tankar, vännen!!

Eleonora sa...

Älskade lilla vännen!
Ojoj så tufft ni har det alla tre. Men så här kan ni inte klara ut det ensamma. En god barnpsykolog och/eller terapeut måste ni få som stöd. Du är otroligt tapper själv Laila, som i alla lägen stöttar och finns där. Men kanske tror jag att Fredrik skulle kunna öppna sig för en van barnpsykolog och få annan input än från mor o far. Det är så synd om alla barn nu tycker jag och det är inte alla som har en så förstående och fin mamma som F har. Det ställs så stora krav på barnen nu. Och inte är barnen snälla mot varandra heller. Mobbing och trakasserier hör till vardagen. Har inte F någon bra kompis, någon som är på hans sida och som han kan prata med och vara med. Er lille kille behöver all hjälp han kan få. Ni bör nog också ha en bättre. kontakt med ansvarige på skolan. Någon förstående och engagerande lärare - en mentor.

Men vad vet jag. Du kan ju inte berätta allt i en blogg, men att ni går på knäna och har det jobbigt - bara det måste ju lösas på ett eller annat sätt.

Duktig är du som kan avskilja din praktikplats från detta och kämpa på med att kanske kunna få en fast tjänst. Massor med lyckokramar att du ska få en tjänst.

Hoppas innerligt att P inte sabbat sin tjänst bara för att han sökt annan inom företaget. Det låter inte relevant tycker jag. Han visar ju intresse och kraft för sitt företag och det borde väl premieras i stället.

Önskar jag kunde vara den mormor du saknar. Synd att vi inte bor närmare.

Alla mina tankar är hos er och framför allt hos den rare 11-åringen som väl måste tycka att alla vuxna är kass. Kramar om er alla.

Sofia sa...

<3 Hoppas ni börjar få ordning i tillvaron igen nu en månad senare. Hur går det för Fredrik och skolan? Många kramar till er alla.

desperat hemmafru sa...

Tänker på dig när jag ser att bloggen inte är uppdatera på länge. Kanske har ni det extra jobbigt där hemma just nu? Fast jag hoppas istället att ni har så trevligt att du inte hinner blogga! Det vore så himla mycket bättre.

Hoppas att du och din lilla familj får en härlig helg!

Eleonora sa...

Eftersom du inte varit på bloggen på länge, så förstår jag det som om ni har mycket att kämpa med fortfarande. Tänker ofta på dig och din lille pojke. Önskar er allt gott och skickar med en varm kram till dig och Freddrik.

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Tufft, hjärtat blöder med deg i denna stund! Hoppas allt ordnar sig för er alla!
Varma kramar från Lena

Eva Trillian sa...

Varna adventstankar till dig och din familj! Hoppas julen kommer med lugn och tillförsikt!