fredag 7 juni 2013

Skål!

7 juni 2013

Jag borde inte sitta här.
Jag borde vara ute på sjön.
Tillsammans med nära och kära.
Men framför allt med mamma.

Hipp hipp hurra för dig idag min kära mammsing.
Idag skulle du fyllt 70 år.

Vi skulle ha åkt på den där Helsingforskryssningen som du så gärna ville.
Du, vi och Ted...
Ätit gott, shoppat lite och bara njutit.
Sen skulle vi vandrat i staden som vi har så många minnen ifrån.

Hade vi haft råd skulle vi stannat någon dag och hunnit återuppleva mer.
Saknat pappa som kunnat berätta mer för oss.
Saknat farbror Åke som också kunnat berätta massor.
Jag undrar om tant Birgit lever? Hon som inte vill ha kontakt med oss efter att pappa dog. :-\ Saknar och tänker på henne då och då. Den finska genen som undrar en massa...
Om inte annat så hade vi själva varit turister i min "andra stad".
Vi skulle ha upptäckt, skulle ha pratat och vi skulle haft kul.

Precis som du ville ha din 70-årsdag.
Du hade redan innan kollat upp att det var en långhelg så vi alla kunde åka. ♥

Älskade, saknade mamma
Grattis på dig

1 kommentar:

Eleonora sa...

Söta Laila - så fint du skriver till din lilla mamma. Jag hör att saknaden är stor men så rart att du kan föreställa dig precis hur er resa skulle ha blivit. Kanske kan du göra den själv och uppleva resan så som den var planerad.

Kram