tisdag 9 april 2013

Vissa dagar

Vissa mornar är segare än andra.
Vissa dagar är bara blahiga.

I morse hade Fredrik det väldigt tufft. Han var så stentrött efter att ha haft svårt att somna in.
Jag var också helt väck, men pga värk.
Vad gör man såna mornar? Jo men tar till dom här guldkornen man samlat på sig.

I söndags kidnappade jag vår son.
Det var åska, hagel och drivis ute. Eller ja, i alla fall sol, snö och hagel... ;-) Klassiskt aprilväder!
Det blev en dag som gjuten för Fredriks Biologiklubb! Vilken lycka!
Över 30 dovhjortar
rådjur + ett skällande rådjur
räv
myror
2 fiskgjusar
sparvhök
tornfalk
3 lekande ormvråkar
tofsvipor
starflockar
sädgås, grågås, kanadagås
trana
en blommande blåsippa och en massa knoppar

Var de någon som tvivlade på våren? ;-)
Så den här turen låg vi och pratade om i morse. Plötsligt vart det liiite lättare att stiga upp ur sängen.

Men sen vart min dag så seg, så seg.
Jag har så svårt att få något gjort när jag bara går hemma så här. Hur har ni disciplinen att få igång er själva? Hur gör ni för att bara komma ut utanför dörren...? Det är hopplöst när jag är arbetslös!
Snälla ge mig alla tips ni har ♥

2 kommentarer:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Det er så svårt så svårt att råda andra, men en bra rutin är alltid att sätta ut några mål för dagen... saker man intalar sig att detta måste jag göra och sedan utföra de målen.
Precis som när man har jobb- vissa ting har man på rutin, altså göra samma som då. Så kanske man kan klämma in något roligt? Lycka till med kämpandet... Kram

Luna sa...

Jag sitter just nu och borda packa och röja för flytt men spelar betapet, bloggar, dricker kaffe och strösurfar istället. Jag har periodvis extremt dålig diciplin men datorn är väl den värsta fienden egentligen. Kanske man skulle bestämma sig för att inte sätta på den förrän kvällen. Kan man det!? :)

Ett annat sätt att komma igång med något vettigt är att ta ett foto i timmen och kanske publicera på sin blogg, eller visa sin man eller vad som helst. För hur kul är det att visa ett foto i timmen om det ser ut så här: här sitter jag och dricker kaffe, här sitter jag vid datorn, här sitter jag fortfarande vid datorn och här ligger jag och läser osv.

Ett annat sätt kanske kan vara att göra upp ett litet schema dagen innan och sedan vara sin egna stränga chef men det är svårt. Man kan lägga ut sitt schema på sin blogg och sedan bocka av så att andra ser att man är duktig :)

Diciplin ÄR svårt.