lördag 9 februari 2013

Städlördag

Idag röjer vi i Fredriks rum. Eller rättare sagt... Per och Fredrik röjer där. Det är lika bra att passa på när lilla herr´n är på det humöret. :-) Ni som har barn med bokstavskombinationer förstår nog vad jag menar. Han har svårt att se var han ska börja och få till det hela med sortering. Dessutom behöver han hjälp med att slänga saker till viss del också.

Själv härjar jag i pysselhörnan. Jag skulle nog också behöva hjälp med att inse vad jag ska slänga. *gapskratt*  Nä, jag fixar det nog ändå. Men lådan som jag har med saker som ska bort/säljas fylls på en hel del. Sen är det jobbet att få iväg det också...

Ikväll gör vi oss förtjänta av en myskväll framför Melodifestivalen.

Å snön den fortsätter att ramla ner från himlen.
Mamma. du kan sluta ruska din duntäcken där uppe nu! ;-) ♥
Utsikt från köksfönstret

Jag kan tala om att det är fullt ös i skidbacken Ragnhildsborg, tvärs över kanalen, även om det inte syns på den här bilden. 

2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vilken utsikt du har! Fantastisk!

desperat hemmafru sa...

Här är det städsöndag... Dottern tjänar lite extra pengar genom att städa vårt skafferi (som man kan gå in i). Den rena tvätten måste sorteras och vikas och högen med böcker vi sängen ska bort. Allt medan solen skiner utanför. Blir nog en lång promenad med hundarna, trots att det är väldigt kallt.