tisdag 8 januari 2013

Vardag igen

Idag drog skolan igång för lillskiten.
Det vart en lång och tung natt för honom när han låg med den vetskapen och skulle somna. Jag gissar att någon kommer att somna tidigt ikväll...

Själv försöker jag få något vettigt ur Arbetsförmedlingen, men det är inte lätt just nu. Handläggaren skulle kolla upp någon sak i slutet av november och sen har det varit tyst. :-\
Själv känner jag bara hur jag blir mer och mer desperat! Det är så tungt det här med arbetslösheten. Det är inte lätt att hitta jobb jag kan söka med mitt handikapp. Å ändå skulle saker funka så himla bra om bara någon vågade tro på en.

Förkylningen sitter kvar lite grann i kroppen. Det märks när man är ute och gör saker att orken är lika med noll. Kom inte ut i dag, men ska ta en vända imorgon.

Nu ska jag röja runt lite här hemma!

3 kommentarer:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Här for killarna iväg till skolan idag med.
Jag slöade i sängen tills ryggen skrek om nåd... hihi
Ja nån gång ska man få göra det med.
Annars har vi försökt att röja ut julen, men utan större lycka... hihi
Kram

desperat hemmafru sa...

Hoppas att du kan hitta ett roligt och stimulernde jobb i år. Jag fattar precis hur eländigt det känns att bara gå hemma. Det ÄR kul med kollegor och det ÄR kul att få tjäna sia egna pengar.

Susanne sa...

Styrkekramar i massor.