onsdag 5 december 2012

Shit vad det snöar!

Det har snöat massor! Men jag är väldigt glad över att det "bara " är -5 grader ute.
I morse när vi vaknade fanns det nämligen ingen värme alls på våra element. Brrr, säger jag bara! Det hann gå ner till 15 grader inomhus innan det vända. Nu är det snart uppe i 18 och det känns helt plötsligt nästan skönt. ;-)

Dagens outfit:
Tjocka ullstrumpor, långkalsonger, t-shirt, fleecejacka och insnodd i ett täcke mest hela dagen.

Till middag blir det god, varm, len, risgrynsgröt. Japp, mandeln följer med ned i grytan.

Själv tänker jag inte sticka ut näsan idag. Jag avundas inte Per som ska försöka ta sig till jobbet i natt. ;-)


2 kommentarer:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Har haft det hemska vädret här också och hållit på att frysa ihjäl medan jag varit ute på de korta promenaderna mellan hus, bil och hus. Måste ut i morgon med och jag kan tala om att jag inte längtar iväg ut igen!
Ha en skön kväll inomhus!

Eleonora sa...

Ja fy 17 vilket snöoväder vi har haft idag. Man kunde inte se mer än några meter och för att ta sig fram var det att försöka hitta bilspår i snön. Var tvungen att gå ut för jag skulle till frissan.

Hoppas det har lättat och framför allt är plogat i morgon för då måste jag ut och handla mat igen.

Ha det bra.