torsdag 18 oktober 2012

18 oktober 2012

Vilken dag!
Det var det där med att suga i sig av allt det positiva när det är en hel del tunga saker runt omkring en.

Minuslistan
- Fredriks tuffa tid i skolan.
Han älskar den nya lärarinnan! Men det är rasterna och fritids delen som är det tuffast nu. En dag stod han t.o.m utanför dörren här hemma kl 10,50 och var arg som ett bi. 10 minuter senare ringde skolan och undrade om han kommit hem eller om vi visste var han ev. kunde vara... :-\

- Arbetslös fr.o.m. den 1/11
Here we go again... Har ingen aning om var jag kommer att hamna i systemet efter en så kort anställning. Det var det där med att man pratar vackert med Arbetsförmedlingen och sen utnyttjar bidragen.

Nu skiter vi i det! Å tänker på det positiva idag.

+Tandläkaren
Det är ju lite svårt att tro att det ska vara på en +lista. Framför allt när man ska tillbaks, men... Jag har inte varit hos tandläkaren på  *harkel, mummel, mummel* x-antal år. Jag var så säker på att jag hade en massa hål. Inga hål!!! Där emot två tänder som ska lagas pga annan skada.

+Eva
Min gamla "boss" från Skapa Hobby. Jag har tänkt så mycket på henne, men inte träffat henne på en hel evighet nu.

+ En härlig låt på radion som jag inte hört på länge och som drog igång massa minnen.

Gissa vad jag nynnat på mest hela dagen idag. ;-P

+ Imorgon är det min lediga dag!

1 kommentar:

Eleonora sa...

Oj då så mycket du har runt omkring dig just nu. Men grattis till att tandläkarbesöket avlöpte så bra! Jobbigt det där med arbetet, jag har en väninna som också gått länge utan jobb och som under ½år varit stand by på flera kortvariga jobb. Det tar på nerver och humör att inte veta riktigt var man står. Och hon är över 60, så där växer inte kontorsjobb på träd inte. Hoppas det ska lösa sig för dig, att något dyker upp som ska passa.

Kram till dig från
Eleonora