fredag 6 juli 2012

En fredag i juli

Juli? Hur sjutton gick det till? Det märks att tiden går ännu fortare nu när jag jobbar. Både på gott och ont förstås.

I tre veckor har det varit sjukt stressat på jobbet. Jag praktiserar på en körskola som kontorist/receptionist. Vi har inte en ledig körtid fören i början på augusti. Uppkörningstider hos Trafikverket går inte att uppbåda fören i början av september. Å eleverna vill helst ha körkortet ...igår. Planering lika med noll från deras sida... :-\

Praktiken fortsätter. Meningen var att jag skulle få speciellt anställningsstöd fr.o.m. nu den 11:e. Nu faller det på att företaget tydligen inte har rätt försäkringar för mig. Vad jag innerligt önskar att jag kunde få en vanlig anställning utan massa stöd hit och dit att ta hänsyn till... Det här stödet gör att jag inte får fler a-kassa dagar att stämpla upp med bl.a.

Idag går Per på sin semester. Veckan som gått har lillskiten fått vara en hel del själv. Våra arbetstider har krockat. Men jag är så stolt över sonen. ♥ Han har fixat det galant. Han har t.o.m vågat sig ut på en lång promenix ner till mitt jobb för att hälsa på och sen leka vid en lekplats ett stenkast bredvid.

Känner mig väldigt sliten, trött och värkig just nu. Men det är min lediga dag idag. Jag har lovat F att hitta på lite saker med honom.... Så jag packar ihop mig själv och biter ihop. Ut på äventyr!

Inga kommentarer: