måndag 21 maj 2012

Mamma...

Kom ut! Dom är här nu!

Sätt dig under dina syrenträd och sniffa med mig. Så där som när vi bodde på Ryttargatan. Där satt du och jag i soffan under syrenträden och bara sniffa i luften. Vi var alldeles höga på syrendoft. :-)
När jag blir stor ska jag ha en hel syrenberså. Mamma, kommer du då och sniffar med mig igen?

©
Laila Söderström
Hade du levt så hade jag kommit ikväll.
Jag var så sällskapssjuk... Då hade jag haft en stor syrenbukett med mig åt dig. Du hade bjudit på ett glas saft vid köksbordet. Vi hade pratat och skrattat. Förmodligen hade brorsan varit där som han ofta var på söndagar. Laddad av energi hade jag gott därifrån. Å du... Du hade suttit i soffan med näsan i syrenbuketten. ♥
Saknar dig så

3 kommentarer:

SoF sa...

Så fint skrivet Laila!
Berörd...

Varma vårsolshälsningar/SoF

Pysselfarmor sa...

Ja det var ett speciellt fönster som belyses fint.

Moster Ma sa...

Så underbart fint du skriver om den där eviga saknaden efter en mor.
tack för de vackra orden!