tisdag 15 maj 2012

Dagens Fredrik

Vi kommer innanför dörren här hemma och han tar av sig skorna.
På höger fot sticker 3 tossingar ut från strumpan,  på den vänstra två.
Jag brister ut i gapskratt! :-D
Jag tycker sen lite försynt att man kanske ska ta av sig sina trasiga strumpor och gå barfota istället.
- I skorna?
- Ja, i skorna. Det är väl inge konstigt med det?
- Har du inte läst om att vara barfota i skorna?
- Öh, nää...
- Det är farligt! För det har jag läst i Illustrerad Vetenskap!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Vi har en ordbok...
- Ja?
- ... i skolan...
- Jaa?
- ... och den är full med ord!
(Nähä?)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...kul...ja di barna, di barna!
Ha en fin dag...jag sitter med kaffe m dopp här nu och det ser ut som om det ska börja regna när som helst...

Steffe i Nypan...

Moster Ma sa...

Skönt att få lite "äkta lärdom"!

desperat hemmafru sa...

Visst är det just de här små samtalen som liksom gör livet värt att leva?! :-)

Sofia sa...

Helt underbara kommentarer,Saga kom annars på igår att det var ganska skönt att gå barfota i gympaskorna av en slump sådär bara för att ena strumpan försvann på badhuset.

Mariana sa...

Eller som min gamla skolkompis lilla 3åriga tjej som säger; jag ska bara gå o tänka lite. Efter en kvart kommer hon tillbaka o säger; Mamma! Jag har hittat mig själv!

aino sa...

hihihi... sicken upplysning. jag som älskar att gå utan strumpor... måste kolla upp varför det är farligt.
aino