måndag 9 april 2012

Påskdagen

Fint väder, lite kyligt i luften.
Fredrik och jag tog en vända till Upplands Väsby. Jag kände att egentligen var det fel dag, fel tid, allt var fel att ta sig just dit. Men jag bet ihop. Fast jag var också ärlig mot Fredrik och sa att jag hade det väldigt tungt och jobbigt inombords. Den lilla, lilla, stora lillskiten förstod. Vi saknar henne så otroligt mycket båda två ♥

Idag vi gick tillbaks i hans minnen och i mina barndomsminnen.
Fredrik och mormor matandes fåglarna vid Väsby ån. Jag hade förberett med en massa bröd. Änder, skrattmåsar och kajor var överlyckliga.

En gång försökte vi alla tre ta oss till Stora Väsbys restaurerade Barockpark. Mamma mådde så dåligt den gången och kräktes flera gånger innan vi lyckades få hem henne...
Idag tog F och jag oss dit. När jag var barn gick det att gå runt mer vid slottet. Det får man inte idag. För första gången fick jag se vikingaskeppet Åfare.
Vi travade vidare upp till mina barndomsmarker, Runby. Men herre gud så mycket minnen.
Stenen som var enorm och läskig... *harklar mig* Var ju inte så stor nu. ;-)
Bänken jag och A-L suttit och pratat så mycket på.
Skogsstigen där jag sprungit som barn där nu Fredrik sprang.
Det hemska stora svarta i mitt liv på en annan del av stigen...
Garagelängorna som jag bollat så mycket boll mot.
Tegelmuren som varit affär och kontor och jag vet inte allt. Numera en modern stenmur.
Lekplatserna omgjorda och ändå...
Nostalgins väg idag...

Jag tror det börja växa mossa och svamp på mig med! Så gammal kände jag mig idag! :-P
Alla foton
© Laila Söderström
Klicka på dom och du får upp dom större och ser bilden bättre.

Inga kommentarer: