torsdag 8 mars 2012

Idag har jag gått på ilska!

Igår var jag social. Jag träffade underbara vänner som gav mig massor av prat och skratt. Det behövde min själ ♥
Själen som varit inlåst här hemma så länge.
Själen som saknar den sociala biten.
Själen som inte har sina "energiställen" att gå till längre. Jag saknar mamma och Skapa Hobby så mycket...

Men igår fick jag också ett ledsamt besked.
Ett besked som var väntat, men ändå...

Idag har jag bråkat. Jag har gått på ilska!
Varför ska allt jävlas med mig, med oss? Jag slog ner näven på lite olika ställen och plötsligt lyssnade folk!

Arbetsförmedlingen vill skicka mig hit. Aldrig hört talas om stället. Egentligen vill jag inte dit. Jag vill ha ett jobb!!! Att det ska vara så jävla svårt då! Jag är inte dum i huvudet! Jag har "bara" ett skadat knä och värk i min kropp....
Alla turer är väl inte sagda i det här fallet än så den som väntar får se.

Återigen har jag jagat skolan pga Fredriks problem som eskalerat.  Påmint och påmint (precis som jag skrev här i bloggen tidigare). Får svar om att "-Jo men visst vi återkommer"
Så fan heller! Det är jag som återkommer med ännu ett ilsknare mail till dom.
Idag konstaterade jag att ytterligare en månad till hade gått.
Idag stegade jag oanmäld in till rektorn. Vilken fart det vart på både henne och studierektorn (det är studierektorn som varit inblandad tidigare).
Saker som aldrig kommit på pränt tidigare kom helt plötsligt ner på papper. Lämnade rektorn 2 h senare med en kopia i handen och ett lovande om nytt möte inom 2v. Ååååkej...
Ni vet ju annars var ni hittar mig om det inte blir nått. Inne på rektorsexpeditionen! ;-)

En sån här dag kan aldrig vara nyttig för mitt blodtryck. Jag får nog lov att varva ned nu, men jag går fortfarande på allt adrenalin.

3 kommentarer:

Jaana sa...

Vet du vad vi gjorde när vi hade liknande problem med äldsta sonen... Vi ringde lokaltidningen och berättade hur dåligt det sköttes. Sen ringde vi rektorn och talade om det och helt plötsligt blev det annat ljud i skällan och vi fick igenom allt vi ville, utan att tidningen behövde lägga sig i... Det kanske vore något för er med ?
Kram på dig !

Lilla Pyssel Inger sa...

Så tråkigt att läsa om dina tokigheter som händer dig hoppas verkligen allt löser sig för dig med Arbetsförmedlingen och för din son i skolan!!! Håller alla tummar och tår för dig:)

TACK SNÄLLA för ditt avtryck hos mig om mina korgar.
Man blir så GLAD och tacksam när någon gillar det jag gör och det värmer mycket att bli så uppskattad för det:)

Önskar dig en jättemysig och jättetrevlig fredag och helg:)

Kramar från Lilla vännen Inger ♥

Å du det finn en mall som jag självklart delar med mig till dig:) Jag har lagt till några remsor så att den är större en den på mallen:) Lycka till :)

http://justmagnolia.blogspot.com/2010/02/special-monthly-challenge-tutorial-by.html

Pia sa...

Jag har hört mycket gott om Iris Hadar.. Så det kan nog vara värt att testa..
Fan va jobbigt att hålla på och kämpa med skolan.. Du är en jäkla bra morsa, Laila! Kram!