söndag 24 juli 2011

Snabba kast

Jag följer det som sker i Norge.
Första dagen följde jag allt på TVn och lyssnade på direktsändningen från NRK som gick även här i Sverige.
Så har jag fortsatt.
Försökt att förstå saker som egentligen inte går att förstå. I alla fall inte för mig!

Har samma känsla av tunghet och sorg i kroppen som när Olof Palme dog, Estonia sjönk, diskoteket brann, Anna Lind sköts, tsunamin vällde fram och terrorn i World Trade Center. Olyckor man helst vill slippa vara med om. Ändå vet jag precis var jag var när jag fick reda på dom alla.

För ca ett år sedan slog det mig hur snabbt saker kan förändras.
Hur saker är vardag och så snabbt kan bli ett stort svart hål som man bara faller i...
Faller och faller djupt...

Jag har min egen sorg också som jag bär. Det har vi väl alla?
Samtidigt som det här nu händer i Norge är det dags att göra det som jag dragit mig för.
Jag ska nu läsa igenom min blogg, dag för dag, från den 24 juli 2010 och framåt.
Apropå det där hur snabbt saker kan ändras...

Inga kommentarer: