fredag 15 juli 2011

Klappar mig på axeln

Det är lugnt här i bloggen.
Jag har inte så mycket att berätta om... Så blir livet ibland.

Fredrik har varit på riktigt röjarhumör. Så i hans rum har det hänt en hel del. Det är i positiv bemärkelse, för han har städat massor!
Det gör att vi andra också gör lite nytta här i lägenheten. ;-)

Grannen kom in med en halv tigerkaka till oss idag. Förmodligen som ett litet tack för att vi brydde oss. ♥
Det brakade till ute i trappan nämligen och vi undrade vad som hände och höll koll i titthålet. Det visade sig att det var hennes X och en resväska som härjade runt i trapphuset. Han försvann efter mycket om och men i hissen. Jag gick ut på balkongen och kolla så att han verkligen gick. Då stod hon ute och kollade hon med.
Hon har nämligen berättat tidigare för oss att hon anmält honom för misshandel, han är dömd och hon har flyttat ifrån honom, men det är fortfarande problem efter flytten. Jag sa att hon inte ska tveka det minsta att komma in om hon vill ha hjälp!
Efter det kom hon in med kakan.

Per och Fredrik håller på att planera för en vandring i några dagar längs Sörmlandsleden. Jag har sagt att den här gången stannar jag hemma och laddar mina batterier. Det behövs, kan jag säga!
Dessutom har mensen lossnat och jag är fan ingen urskogsmänniska då. ;-)


  • Se till att få någon egen tid under Pers lilla ledighet! PÅBÖRJAD (vill ha mer, tack!)
  • Tvättstugan
  • Sy lite handukshankar PÅBÖRJAD
  • Leta jobb (gjort på måndag, tisdag, onsdag ) 
  • Skriva ansökningar till dom jag hittat. Jippi! :-) 
  • Göra ny CV till Platsbanken. Den gamla har försvunnit. 
  • Fixa biblioteket
  • Fortsätta sortera småpapper från mamma 
  • Lasta lite saker hos Sollan
  • Lasta lite saker gud vet var...
  • Lite leksaker till UpplandsVäsby
  • Organisera upp alla matrecept som är i löspapperssystem just nu
  • Fixa plastfickor till lillskitens noter
  • Röja mer i Fredriks rum PÅBÖRJAD
  • Röja mer i största allmänhet i lägenheten PÅBÖRJAD
  • Röja och sortera i pysselhörnan
  • Fundera på vad som ska ut på Tradera/Blocket och fotas PÅBÖRJAD
  • Skapa Hobby vill ha in lite skapelser
  • Fixa papper till kommunen ang. F
  • Skriva ner anteckningar från mötet med skolan 
  • Åka till ställen jag själv vill undersöka 
  • 1 kommentar:

    oumberligating sa...

    Inte mycket att berätta om skriver du....hm...det blev i allafall några rader! (ler) trevligt så!

    Märkte du att det började bli lite mörkare ute igår, flera i min omgivning påpekade det.
    Helt plötsligt så börjar jag tänka på Julen och hur djäkla mycket semester jag faktiskt ska ta ut till Jul. Jag gillar ju Jular så i år ska det "Julas ordentligt"!
    Ska skicka min adress till dig, jag vill nämnligen ha ett av dina fina Julkort som du gör, så nu är det dax att börja planera, jag är övertygad om att du kan göra det finaste Julkort jag någonsin fått!
    Känn igen press! (ler)
    Fast nu skiter vi i Julen, blir glad när du skriver en rad hos mig, har läst allt du skrivit sedan vi "träffades här på blogger" för något år sedan!
    Hoppas du får lite "egen tid"!
    Ha det Bäst!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!