tisdag 28 juni 2011

Solen gassandes på balkongen

Den kommer krypandes på tidiga fm och sen gassar den rakt in hela dagen in på sena kvällen.
Jag sparade mammas fina blå kruka som hon haft i en del år nu. Den har alltid stått på hennes bord, på våren full med penséer på sommaren isbegonia och blå hänglobelia.
Jag hatar begonier! Det visste mamma och brukade alltid småreta mig för det. Tjyvkärring! :-D ♥

Första våren utan mamma så vart krukan full med blå penséer.

Fotot är taget den 3 juni. (Den vita "golfbollen" i luften är TomTits ballong som man kan åka upp i och få en fin vy av Södertälje.)
Nu börjar blommorna bli slitna av sol och vind... Det är dags att byta ut dom. Själv funderar jag fram och tillbaks vad jag ska fylla krukan med.
Innan dom slängs tar jag och njuter av dom lite till. Jag tycker dom är så vackra.
© Båda fotona Laila Söderström

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Vackra penseér. Mina håller också på att ha gjort sitt :)

Sv; Jag tyckte dom skötte sig fint både Måns och den nye Barnaby :)

Lairama sa...

Golfbollen ser jag från min balkong också :)

sussilull sa...

sätt i någon vit fin blomma. Det skulle göra sej bra mot den blåa krukan :) Vilken vacker utsikt du har!!! Kram

Speja sa...

Man får se fantastiska saker när man verkligen tittar närmare på naturens skapelser. Det mår man bra
av!
Kram på dig.