söndag 29 maj 2011

Jag är hög!

Det är inte helt fel att vakna av att en lillskit hoppar upp i sängen och tjoar "-Grattis på mors dag!" Dessutom lämnar han över ett litet paket till mig. Ett paket? Det är första gången under alla dessa nio år som det händer. :-o
I paketet låg det en underbart fin mugg med texten "världens bästa mamma".
Ååååhhhhh.... ♥

Det är inte helt fel att bli uppringd av en vän som tänker på en. Tänker på att min första mors dag utan min egen mamma kan bli svår. Trots att tårarna rann så vart jag alldeles varm inombords av omtanken.
Tack Karinhjärtat! ♥♥

Det är inte helt fel att ta en kvällspromenad. En promenad ut på små uddar vid Mälaren. Att gå på en stig ut mot vattnet, med skogen runt omkring, förföljd av sången från näktergalen bl.a. Att få hitta ett vackert fågelägg om än uppätet, sitta på en sten och njuta av plaskande vågor. Att hitta ro...

Det är inte helt fel att stanna till vid en ödetomt och plocka blommor. En liten bukett gullvivor och några syrener. Det kliade i fingrarna att plocka några liljekonvaljer också...
Just nu står syrenerna på vardagsrumsbordet. Jag är hög av syrendoften här inne
:-) ♥

Inga kommentarer: