fredag 11 februari 2011

Mellan tosdag och fredag

Jag la mig vid midnatt.
Det susade i elementen av värme.
Det knakade av vindens dans i fönstrena.

Hade stått ett tag och tittat ut på allt det vita. Mer kom ner under tiden.
Via SLs trafikinformation såg jag att bussarna var inställda under hela kvällen och natten. Undra om Per kommer till jobbet? Han tar första bussen som går...
Det är backigt i den här stan. Jag hör att en del kämpar i backen vi har vid vårt hus. Fast å andra sidan... Ibland undrar jag om hur det är med halkkörningskunskaperna i den här stan? Höll själv på att krocka igår pga hur en annan bil genade.

Imorse...
Per kom till jobbet. Men inte med bussen. Han pulsa ner till stationen och fick efter ett tag ett pendeltåg som trots allt gick. 1,5 timme sen.
Han rådde oss att vara hemma!
Bilar hade kört fast och det var mängder att skotta.
Dessutom har vi en brant knalle att köra upp ifrån vår parkering. Under all snö är det i princip blankis. Det var tufft igår så vad skulle det vart i morse utan plogning också? :-\
Att gå till skolan? Tja, i vanliga fall tar genvägen 20 min. Den kan man inte ens gå just nu. Med min kropp just nu så hade jag inte fixat att pulsa fram och tillbaks den vägen. Jag hade hamnat i en snödriva av värken tillslut.
Men Fredrik är inte särskilt ledsen över att vara hemma. ;-) Han är väl lite ledsen om han missar cellon ikväll där emot.

Nu tittar solen fram mer och mer.
Plogbilen har varit här och gjort rent lite snabbt på gångvägen. Jag ska ta på mig varma kläder och gå ut och titta om han varit på parkering också. Jag kanske får fram bilen tillslut.
Det går fortfarande inga bussar i stan...

Inga kommentarer: