måndag 17 januari 2011

Funderingar hos en 8-åring

Här  är en annan utslagen av nått skit i magen som inte dom andra i familjen tydligen har fått äran att dela...
Vår lilla specielle yngre herre har tydligen funderingar som gör att vi får ta ett längre snack i sängen.

-"Mamma om ens föräldrar dör... Får man vara borta längre från skolan då än vad jag var när mormor dött?"
Jag bara svarar lite förstrött utan att egentligen tänka.
Men när huvudet är djupt nerkört i toaletten igen och Fredrik står bakom oroligt och undrar hur jag mår (försök att prata och lugna någon när man samtidigt krampar och får upp galla) trillar poletten ner.

Den lilla herr´n vet att mormor dog av cancer i magen, så även morfar.
Å nu mamma som kräks...
Liten skitunge... Så mycket oro och känslor som rör sig i denna hjärna. ♥

Sen fick jag höra några fina nattisord!
-" Du är världens bästa mamma! Undra hur många gånger jag kommer att säga det till dig i mitt liv? Fast du dör så ska jag aldrig glömma dig!"

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vilka fina nattisord du fick!

Pia sa...

Ja himmel vilka tankar de kan få och hur obetänksam man kan vara i sina svar ibland.. Men vilka fina nattisord du fick! Tur att du skriver upp dem i bloggen. Det är ju roligt att spara och kunna läsa sedan.. om han gör revolt i tonåren! ;o)

Kram på dig!