tisdag 14 december 2010

Lucia tårar

Vi sitter och tittar på TV2 och det vackra klassiska Luciatåget.
Shirley Clamp, Sonja Aldén och Sanna Nielsen börjar sjunga.
En sång som jag tycker är så vacker.
En sång som väcker så mycket minnen av barndom.
En sång som får mina tårar att rinna tyst nerför kinderna.
Lillskiten tar min hand och frågar vad det är. Jag berättar.
Han kryper tätt intill mig med sin lilla, mjuka hand kvar i min. Så sitter vi stilla, tysta och fortsätter lyssna med mina tårar rinnandes.
Han börjar fråga en del saker om mina barndomsminnen och jag berättar.
Pratatet går vidare...
- Många vill ha jul bara för att få en massa julklappar
-Ja (Gör mig beredd på att få hela önskelistan slängd i ansiktet)
- Men inte jag!
- Nehej?
- Jag vill ha jul för att vara hos mormor och busa. Fast det får jag ju aldrig mera nu... Men det är min ända önskan

Min med älskling, min med. ♥

Tack SVT för ett av de finaste Luciatågen på bra många år!
Jag är lite konservativ när det gäller val av låtar. Jag vill ha det gamla klassiska

1 kommentar:

Sune...the girl sa...

Ååh ja för en del är inte julklappar allt tack och lov.

Ja jag hoppas att barnen är så pass upplysta idag att dom inte kommer att hata ett visst folk men oftast så finns muslimer bland barnen och dom märker ju att dom inga idioter är.