måndag 11 oktober 2010

Hon var där!

I lördags var hon där! Jag såg henne!
Vi kom på gården och jag tittade upp mot hennes köksfönster.
Hon stod där. Log lite och torkade händerna på handduken... Hon såg lite trött ut, men glad.
Jag öppnade dörren. Det luktade mamma!
Fan! Vad jag saknar henne!
Jag gillar inte att rota runt och härja bland hennes saker. Två veckor kvar i lägenheten och sen är det slut.

Av en tillfällighet började vi prata jul igår vid hennes köksbord.
Jo men tjena hejsan hoppsan liksom!
Augusti, september och oktober har ju bara försvunnit.
Ted och jag bara skakade på huvudet. Jul, vilken jävla jul? Första julen utan mamma och jag vill inte ens tänka på det. Traditioner är ställda på sin ända och nu ska nya skapas. Men det vette sjutton om jag vill göra det i år... :-\

Nu ska vi iallafall äta middag!
Det sägs att man behöver mat. Fast jag har ju att ta av. ;-)
Men helt ärligt. Det är mycket som är totalt upp och ner i det här hemmet just nu. Mat är bl.a den biten. Så just nu är vi lite dåliga föräldrar.

Inga kommentarer: