fredag 24 september 2010

Begravningsmusik

Har du kommit till det här inlägget för att du sökt på begravningsmusik?
Klicka här istället så får du höra vilken musik det tillslut vart på min mammas begravning.
Jag hoppas det kan hjälpa dig lite... Hör gärna av dig och berätta sen.


Det är svårt till mamma.
Hon tyckte om en sån bredd på musik.
Har ni några förslag på vacker musik?
Klassiskt, psalm, dansband, kristen vad som helst...
Kyrkan hon ska begravas i är väldigt öppen i det här fallet har jag fått veta.

En låt som står mig väldigt nära är den här.
Fast det har egentligen ingenting med mamma att göra...
*suckar djupt*
Det här är inte lätt!

7 kommentarer:

nitanpyssel sa...

En sång som är vacker är ju "när guldet blev till sand"frånKristina från Duvemåla eller "himlen är oskyldigt blå" Ted Gärestad eller kanske något av Susanne Alvengren. Men jag förstår att välja musik är bland det svåraste och du får väl göra allt själv så då kan det bli knepigt. Men du Laila följ ditt hjärta det blir rätt, man tror inte det men det blir bra. Styrkekramar från nitan

ylva sa...

Visst kan du använda "One", den kanske säger nåt om din relation med din mamma. På min kusins begravning var det musik som sa nåt om henne, om hennes relation med barnen, om hennes relation till sin man, etc, det var blandat o helt fantastiskt. Det finns en gammal psalm som är underbar " o love that will not let me go" i en underbar version av Amy Grant.
kram ylva

ylva sa...

jag igen, hittar inte Amy Grants version av psalmen på youtube, men jag har den på cd om du vill låna o lyssna , den är mer rockbluesjazzig. Bara maila så fixar vi det

Anonym sa...

http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel/2008/october/mista-en-van-2.html

Tänker på dig!

Anonym sa...

Tex.Psalmerna
Blott en dag ett ögonblick i sänder.eller
Bred dina vida el vita vingar.
Kram

Pia sa...

Det handlar ju också om att musiken ska kunna ge er tröst. Om du känner lugn av att höra den så tror jag nog att din mamma blir nöjd med ditt val!
Framför allt ska du inte tänka på vad som PASSAR eller ej. Det är för ER och din mamma som musiken ska vara. Glöm inte det!
Kram! <3

Elin Damberg sa...

Många kramar till dig.