tisdag 24 augusti 2010

Ett inre lugn

Igår var det måndag och idag är det tisdag. Tänk så det kan bli. ;-)

Jag tog mig upp till sjukhuset igår för att vara med på vårdplaneringsmötet.
Jag kände bara ett inre lugn. Mysko, för att vara mig alltså.
När jag kom upp satt mamma och åt mosad lunch. Lite problem med att få lagom med mat på skeden så det vart en del klott. Men vad gör det? Hon äter och sväljer! :-)

Vi rullade in på mötet.
All info från början fram tills nu gicks igenom.
Men ska söka ett korttidsboende för henne. Vi får se om hon får plats på Lavendelgården eller på Rotsunda Strand.
Hon sa själv att hon var lite orolig. Men kommunens handläggare och jag pratade med henne.
Efter att ha varit uppe en lång stund i rullstolen förklarade hon för mig att hon hade ont i ryggen.
- "Blir ofta bortglömd i rullstol." ,viskade hon. :-\
Hon fick komma upp i sängen, smärtlindring och sen vila.
Jag satt länge hos henne. Ömsom sov hon, ömsom pratade vi lite.
En klapp på kinden fick jag och orden:
- "Du behöver också sova", av henne.
Korpögon! Hon kan verkligen läsa av mig....

Efter allt det där så hamnade jag i rusningstrafiken på motorvägen.
Varmt och svettigt.
Vad passar då bättre än att lösa av Per på badstranden?
Han och lillskiten hade åkt ut på em. Men Per hade nattskift och behövde åka hem och sova. Lillskiten var ju överlycklig för att få vara kvar och bada mer. Dessutom är mamma inte samma badkruka som pappa. :-P
En underbart skön kväll hade vi där ute. ♥

Idag har jag betat av en lång "att göra" lista. Massor kvar, men lite kunde jag ta bort.

Imorgon är det onsdag.
Då ska Fredrik och jag upp till mormor direkt efter skolan!

1 kommentar:

Pia sa...

Har tänkt så på dig!! Skönt att mötet gick bra. Håller tummarna för att hon får komma till ett bra ställe där hon kan få rehab i lugn och ro..
Kram!