lördag 7 augusti 2010

Det blev en bra dag

Å jag är så tacksam!
En vän ringer och babblar med mig
En annan babblar med mig över MSN
En tredje våldgästar jag på hennes jobb och får näst intill en helkväll med henne. :-)
Vi åkte till Kista C. Hon handlade en tröja, jag en blus som jag föll pladask för. Vi åt god mat och sen skjutsade jag henne hem i ösregnet.

Efteråt åkte jag till sjukhuset och hälsade på mamma i en timme.
Där ligger hon och tittar sig omkring när jag kommer in i rummet.
Hon ser mer "öppen" ut i ansiktet idag. Jag pratar och skämtar med henne.
Hon försöker teckna nått för mig som jag inte förstår alls. Det gör så ont inombords att inte veta vad hon vill!
Hon verkar vilja vara mig nära. Hon vill att jag håller om henne, masserar hennes båda ben och hennes friska (fast den värker av fibromyalgin märker jag) arm. Den förlamade armen vågar jag inte röra eftersom det är den axeln som är bruten.
Jag visar min nyinköpa blus för henne. Hon tar i den och fingrar på tyget. Nickar svagt. Godkänd alltså. :-)
Lovar att komma tillbaks och vi säger godnatt. Länge kramar jag om henne ♥

Inga kommentarer: