onsdag 4 augusti 2010

*andas in, andas ut*

Idag var jag inte inne hos mamma.
Genast talar det dåliga samvetet till mig...
Men jag vet att hon har det bra. Fast jag vet också att det kan bli en aning långtråkigt på sjukhus också.
Å andra sidan vill jag inte se mig som den "dåliga dottern". Jag har nämligen varit hemma i hennes lägenheten och skruttat runt. Tagit hand om blommor, diskat, tvättat och rensat kylskåp.
Brorsan kom och jag tror faktiskt att vi behövde dom här timmarna själva, hemma hos henne. Men vi var rörande överens om att det var tomt och tyst efter henne...
Vi tvättade två maskiner i hennes tvättmaskin och så käkade vi middag där.
Mycket prat om allt möjligt, förstås om kära mamsen med.

Jag hade tänkt att ta mig in och "tanka energi" på Skapa Hobby.
Jag hann aldrig med det.
Ska försöka ta det imorgon istället innan sjukhuset.
Jag har också några samtal jag behöver ringa ang mamma.

Hjärnan är så slut! Den är så in i döden trött.
Kroppen är inte riktigt med.
Vad jag önskar att jag hade ett jobb att gå till nu. Att få tänka på nått helt annat, att få jobba sig trött på ett annat sätt. Jag måste komma igång med jobbsökandet mer. Å andra sidan är det väldigt lugnt på 50% fronten fortfarande, tyvärr.

Får man tycka liiite synd om sig själv när man höll på att skära av sig halva fingertoppen idag?

3 kommentarer:

Ulla sa...

Hej Laila! Tack så mycket för dina kommentarer! Förstår av dina inlägg här att du har en jobbig tid nu.
Det är svårt när man känner att man inte orkar och räcker till.
Man kan bara göra sitt bästa och inte ha dåligt samvete. Har själv varit i en liknande situation och vet att det tar hårt på en.
Hoppas att du kan få lite återhämtning också, nog så viktigt!
Varma hälsningar
Ulla

Pia sa...

Usch, så jobbigt allt är för er nu! Jag håller mina tummar för att allt ska gå bra med din mamma. Kram!

Sollan sa...

Ja, det får man! Vad bra att det funkade tillslut med tvättmaskinen. Kram!