söndag 1 augusti 2010

31 juli Lägenheten

Del 1 Lägenheten

Var hemma hos dig
Så tomt och så tyst
Jag ska inte vara där utan dig liksom
Går och kollar av källaren så det inte blivit någon översvämmning efter allt regnande
Klappar om din gamla "Cadillac"
Tänk om du aldrig mer kommer att kunna cykla? Hur ska du då överleva?
Torkar en tår där jag står med handen på den slitna cykelsadeln.
Du har ju t.o.m. skjutsat mig på den!

Rensar kylen på lite grejs, vattnar blommor, spolar i kranar, vädrar, plockar ihop toalettsaker och letar var du har dina räkningar.
Hittar dina adressböcker.
Jag tar dom med mig.
Jag får nog ta det tuffa beslutet att ringa till vissa och berätta...
Kommer ihåg att koppla din telefon till min mobil. Det är nog bäst så så länge antar jag.

Del 2 Status Que

Det är många på beskök hos dig idag.
Syster, bror och en väninna och så jag.
Du är jätte, jätte trött. Tittar inte upp någonting.
Men du är med med högerhanden när vi frågar.

Status Que - oförändrat tillstånd
Det lär väl inte hända så mycket under helgen

Inga kommentarer: