lördag 19 juni 2010

Bröllopslördag

Det vart en hektisk fredag fm med ärenden som skulle fixas.
Åka hit och dit i åska , hagel och drivis...
Så landade vi tillslut hemma hos min moster Kerstin i Upplands Väsby. Hemma hos henne bor min kusin Linda och hennes en vecka gamla bebis, Yasmine.
Sicken liten böna! Fredrik har inte varit så liten som detta lite knyte är. Så vackra ögon och mini, mini fingrar som var så starka. Gud så fort man glömmer.
Fredrik räknade på hemvägen:
-Laila, om åtta år är jag 16.
-Ja
-Då kan jag vara barnvakt till Yasmine. Då är det hon som är åtta år!

Någon längtar efter syskon... :-\

Efter mycket om och men kom vi igenom hela Stockholms trafiken och kom hem.
Jag hade mycket värk och var sjukt trött! :-(
Landade med en duns framför TVn och hamnade precis i början av Bröllopskonserten.
Det är nu man inser hur blödig jag är!
När Sarah Dawn Finer kommer och sjunger sin vackra "Kärleksvisa"
Med sina vackra ord och med sin personliga röst så fick hon mina tårar att rinna.
Efter ett tag gör Roxette ett bejublat framträdande och får stående ovationer. *snyft, snyft*
Å på slutet börjar det rinna ordentligt! Då kommer en barnkör in varav två barn riktar sin sång direkt till paret. Då var det dags att hämta papper. Fast jag var ju inte ensam om att låta tårarna rinna..
*suck* :-D
Här kan du se konserten om du missade den. Klicka här

Idag är jag helt själv!
Fredrik börjar på teaterläger idag.
Per drog iväg till Stockholm för att leka paparazzi under bröllopet idag. Det hade ju varit roligare om han var kunglig hovfotograf. ;-)
Jag själv då? Jag ska njuta här hemma av lugnet. Sen lär jag blanda bröllop med fotboll.
Fast sån fånig romantiker som jag är så blir det väl mest bröllop. Kanske ska åka och köpa ett gäng näsdukar redan nu? ;-)

1 kommentar:

Susanne sa...

Jag tror att du gjorde rätt att stanna hemma. Allt gick så fort inne i stan att man knappt hann se nåt. TV:n bjöd nog på bättre utsikt.