måndag 19 april 2010

*torkar svetten ur pannan*

Det är inte lätt att vara fröken. Fröken i den bemärkelsen att man arbetar i skolan och har en skolklass.
Jag har varit med Fredriks klass på Tom Tits. Ändå hade jag bara fyra barn att hålla koll på...
Har jag sagt att jag ville bli fröken när jag var liten? Mina dockor och nallar måste ha varit Sveriges mest belästa elever! Kanske ska jag satsa på det, nu när man är arbetslös. ;-)
När jag skulle gå fick jag höra av "mina elever" att jag hade varit jätte snäll och rolig... Kunde jag inte stanna kvar. Tack det värmde! Fredrik tyckte han kunde få ha mig som lärare istället. Jo, jo, mammigare sugpropp fick man leta efter idag.

Å så har första besöket hos Arbetsförmedlingens handläggare avklarats.
Tjipp tjopp. In kl. 15.05, ut kl 15.15. Goddag yxskaft!
Lite babbel om detta jäkla läkaruttlåtande som alltid tycks vara borta. *suckar djupt*
Allmänt prat om möjlighet till praktik/lönebidrag
Handlingsplan skickas hem. Ska höra av mig om en månad
Öh jaha?
Jakten på jobb går alltså vidare. Kanske nått för SVT att börja sända istället för "Jakten på Julia" som tycks gå så dåligt. ;-P

Ny dag med nya äventyr imorgon.
Då ska jag på dejt med min trevliga "rumpdoktor" :-D

1 kommentar:

Ellis sa...

Nähäädu! Jakten på Julia får allt vara kvar! Mitt kusinbarn Ellen har ju gått vidare så det är sååå spännande! :)