onsdag 7 april 2010

Det sa poff!

Sen var hon bara borta...den där Laila.
Luften gick ur mig lagom till påsken.
Det bara bidde så liksom.
Ingen aning varför.

En dag som heter långfredagen vart lång för oss. Men inte så där lång, seg och allmänt hopplöst tråkig som man tyckte som barn. Nej då, hela familjen hade en lång bra dag!
Tur och retur Hornborgasjön.
Det var då jag verkligen insåg... Det är vår! :-)

Fredrik har påsklov.
Vi skrotar och gör lite ditten och lite datten.
Imorgon ska han upp till mamma och sova över ett par nätter. Lyckan är gjord! ♥

Å jag då? Tja det rullar på.
En dag i taget långsamt framåt.
På sköra bambiben hoppar jag mellan gropar för att inte falla ner i några större hål.
Med ett litet gryende hopp inför morgondagen.

2 kommentarer:

Fia sa...

Hej underbara du. Den där fågelsjön lät som ett äventyr.
Vill bara förvarna om att den lilla chefen var hemma idag (sjuk). Jag ringde till honom eftersom jag hade ett par synpunkter som jag helt nödvändigt var tvungen att framföra och det lät som om han skulle vara hemma och fortsätta vara sjuk ett par dagar...... Vi kan höras i morgon.

Kram

Anonym sa...

Hoppas luften återkommer till dig snart.
Visst är det härligt att våren äntligen är här.

Jag har hittat en loppis i gamla ÖB - en loppis av rotarslaget (man måste ha gått om tid att rota runt bland en massa skräp för att hitta fina saker). Så har jag hittat en secondhandbutik av modell jättebilligt på Erikshällsgatan. Det finns en större secondhandbutik bortanför badhuset också. Så finns Kupan vid baptistkyrkan och Kom o C (mest kläder) mitt i stan.