tisdag 16 mars 2010

Vi "tankade" varandra...

Låg nära varandra
Höll om varandra
Lekte med varandras fingrar
och pratade och pratade.

Inga svar på alla mina frågor
En massa frustration, ilska och ledsamhet lämnade min kropp
Jag försökte, jag lovar jag försökte så att hålla emot.
Svälja, inte visa, inte göra honom rädd eller så.

"-Mamma, gråter du?"
"-Ja."
"-Varför?"

Återigen igen försökte jag lugnt att förklara
Fan vad det gjorde ont inombords. Det var/är så mycket som ville ut.
Inte bara hans skit som är i skolan.
Annat som bara kom uppbubblandes.
Hon som dött
Per som blir hyperintressant för ett nytt jobb. Men det är ju inte han som är arbetslös ju!
Saknaden av ett jobb...

Jag stänger ner för ikväll.
Kanske jag öppnar imorgon igen med nya tag.

4 kommentarer:

Miapuh sa...

hej kompis
är de något vi kan hjälpa er med?
tankar o kramar o hälsa bästa F.

nitanpyssel sa...

Hej Laila tack för din kommentar.
Ja jag känner mig "ur slag" och har svårt att hämta mig. Men va
f-n det börjar vel pirra snart. får ta mig till Skapa och shoppa lite så kanske det blippar till.
Ha en bra dag och du! börja skriv en diktbok eller ett häfte med tankar om livet med foton, jag köper några ex. tjing tjing från nitan

Tezz från Kungens Kurva sa...

Det är inte alltid lätt, inte lätt alls! Som mamma dyker man på dagar som är så svåra, när man inte vet hur man bäst ska hjälpa sina små, men tack och lov att vi också får så mycket glädje och lycka från dem så att vi orkar med.
Ta hand om dig!
Kramar om

Pia sa...

Har inte varit här på ett tag, förlåt!!! Men det har varit mycket nu.. i livet utanför datorns värld!!
Åh, jag förstår ditt mammahjärta.. när barnen inte har det bra i skolan.. Been there, done that! Ingen kul erfarenhet alls.. Jag hoppas verkligen att det löser sig..
Är du utförsäkrad nu?? Står du till "arbetsmarknadens förfogande" som det så fint heter? Tänker på dig, min vän!!!
Kram!