torsdag 4 mars 2010

Vemodigt

Låste ytterdörren
Låste grinden
Klappade grinden och sa med det där tonfallet från Macken:
-Hej då butiken!

Idag var sista dagen.
Nu är jag arbetslös.
Kommer ut i den vid ett tillfälle när det känns som Arbetsförmedlingen har en himla massa andra att ta hand om....
Det var ju det jag fick höra förra gången. :-\

Men två underbara kunder/vänner tänkte på mig! ♥ Tack snälla ni! Ni kan aldrig ana vad det värmde!
Ett vackert kort av Karin låg och väntade på mig när jag öppnade butiken
Susanne kom in med den sötaste lilla blomman under em.

9 kommentarer:

Moster Ma sa...

Så sorgligt rent ut sagt... och onödigt om man får tycka.

Livskrafter sa...

Sorgligt och tråkigt förvisso men se det från ett annat håll. Allt kommer att ordna sig och allt du vill ha kommer till dig om du är öppen för det. Vi får ju inte alltid det vi vill men vi får alltid det vi behöver. Låter nog överhurtigt men jag vill bara ge lite peppning mot framtiden. För den är DIN och tänk ut vad du vill och hur du vill att ditt liv ska se ut framåt. Manifestera sedan dessa framtidsvisioner genom att skriva ner dom på pränt. Då är chanserna så enormt mycket större att det fatksikt blir såHa en underbar fredag trots allt
kram
Emma

Karin sa...

Hej och tack för din snälla kommentar hos mig! Tyckte det var nåt bekant över dig ... när jag sen klickade på länken till butiken och såg att det var Skapa Hobby trillade myntet ner! Kommer du ihåg att vi träffats i butiken? Jag handlade lite saker av dig och beställde en stämpel från Inkido (datum med fjärilar) som du sen postade till mig när den kommit hem. Tänk vad världen är liten ...:) Vad tråkigt att du har slutat, ska butiken stänga eller vad?
Ha en trevlig helg, solen kommer skina på oss.

Anonym sa...

Nu är påskswapens blogg igång! Kika in här:
http://swappen.blogspot.com/
och anmäl dig innan 15 mars. Ja, jag vet att du redan sagt att du ska vara med, men nu blir det liksom lite mer bindande. Tidigare var det mer intresseanmälan...

Ha det gott!! Kram ScrapLinda

oumberligating sa...

Ville bara titta in för att önska en trevlig helg!
Har varit en mycket dålig bloggkompis den sista tiden, ska jobba på att bli en bättre sådan! Lovar! (ler)
Sorgsna rader du skriver, vet inte riktigt vad jag ska skriva! Hm...förlorade ju mitt jobb efter 16 år, indirket pga av sjukdom.
Så här med facit så känns det helt okej, men det är ju inte lika för alla!
Fast du kanske ska driva Smärt och PatientFörening med mig? (ler)
Fast det blir man inte rik på! (ler)
Ha det så bra som det bara går!
Var rädd om dig och de dina!
Kram ifrån Peter!

Jaana sa...

Tänkte allt lite extra på dig igår,
Laila !

Varm kram !

Annie sa...

VA??? Det har jag missat helt! Blir du inte kvar på Skapa längre? Jag gråter blod... Allvarligt! Jag HOPPAS att vi kommer att träffas då och då i allafall! KRAM!

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna
så sorgligt

Skärviknina sa...

Ja, det känns väldigt vemodigt. Usch, jag kommer att sakna dig. Jag hoppas att vi ses snart!