måndag 22 mars 2010

Fotosuget fortsatte idag

Försökte jaga runt på saker att fota här hemma, men vi har ju inget kul. Hmmm... Eller är det sånt som kallas att vara hemmablind?

Favoritvasen inhandlad på Gotland 1997.



En favorittavla jag kan "drunkna i" långa stunder. Gjord av konstnären Dieter Koch. När en spotlight lyser på den blir det en så otrolig lyster på den!


För en vecka sedan fick jag den här underbara tulpisbuketten av tjejerna på Skapa Hobby. Den ihop med en ny skärmaskin var en gåva för tiden på Skapa Hobby. Jag tänker på dom varje gång jag går förbi den. I det härliga ljuset som var idag så var jag bara tvungen att föreviga!


© Alla foton Laila Söderström

Imorgon ska det vara skitväder ute säger dom som vet.
Men jag ska iväg ner till apoteket i alla fall. Har lite "måsten" som ska hämtas ut där.
Men sen ska visst både sol och värme komma tillbaks över Södertälje. Tack för det! ;-)
Kan inte ni ge mig en fotoutmaningsom jag kan få klura på?

6 kommentarer:

madde sa...

härlig blogg:) Och fin design!!

Tänkte passa på att tipsa om en tävling på min blogg. 5st vinnare av mat & bak produkter från mika design! Var med du oxå:)

http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html

sussilull sa...

Vilka härliga kort du tagit! Ljuset på vasen är outstanding! Du har verkligen fångat formen. Och blommorna....."aj lavv" blommor. Inte blir det bättre när man ser ljuset från solen på dom.
Ha en bra dag!
Kram

Evanlo sa...

Förutom då ovanstående kommentar - vicken häftig vas!!

Pia Hagman sa...

Härliga bilder.. och vilken läcker vas!!! :o)

Ok, skönt i allafall att du har pengar för en halvtid, även om man definitivt inte blir rik på FK:s utbetalningar. Så synd att du inte fick jobba kvar, det verkar ju ha varit ett jobb som passade dig som "hand i handske"!!!

Sök upp mig på FB så kan vi terroristera varandra!!! Eller du kanske inte har konto på FB?

Anonym sa...

Det är då märkligt...när jag gick hem från BVC nyss så tänkte jag helt plötsligt på dig, din blogg och "Laila visar något från sitt hem" (ung så, svårt att beskriva tankar) Och tada! Mitt sjätte sinne är ett ganska roligt sinne :)
Jättefin konst!

Cecilia sa...

Hej
Jag fastnade naturligt vi direkt för din vas från Gotland. Är det keramik? Det ser ut som kristalglasyr. Kristalglasyrer är svåra att ta fram och ett spännande område inom glaryrtillverkning. Undrar vem som gjort krukan och hur stor den är? Fin är den i alla fall./Cecilia