tisdag 2 februari 2010

Sovande barn

Fredrik har hunnit somna innan jag kommer för att säga godnatt.
Försiktigt rättar jag till några gofisar, flyttar täcket bort från näsan och viskar i örat:
- Godnatt lilla Pyret
En djup suck hörs, han ändrar ställning och mumlar:
- Godnatt mamma
Jag ler i min själ, jag ler i mitt hjärta.
Jag tittar ömt och njuter.
Han mumlar:
- Laila? Jag älskar dig.
Viskar tyst tillbaks:
- Jag älskar dig med. Ha det så kul i Drömmarnas land nu.
Nere ifrån täcket hörs:
- Du med Laila och tack för idag.
Jag säger puss och börjar gå ut. Lite högre hörs:
- Laila , kom ihåg att du är världens bästa mamma!

Allt tjat och irritation till trots...
Du är det bästa jag har, käre du ♥
Å det har jag och Per skapat. :-)

5 kommentarer:

Scrap by Heart sa...

TACK Laila för din söta kommentar på min blogg! Jag blev så glad! Tråkigt att läsa att du ska sluta på Skapa? Jag har handlat hos er många gånger och jag är säker på att en kvinna med din talang kommer att hitta ett nytt spännande jobb där du får användning av din kreativitet.
PS. Visst kan de små "godnatt orden" göra att man faktiskt får tillbaka hoppet ibland. En stor kram från Tina.

Anonym sa...

Så fantastiskt underbart! Jag blir nästan tårögd när jag läser... det är sådana där stunder man kan leva länge på.

Förstår att det är svårt att brinna för arbetet i den situation du är i. Strongt att du försöker.

Ha det riktigt bra!

Vink vink ;)

Hanna sa...

Hej Laila!
Vad fint du skriver!
såna små ord som kan få en mammas hjärta att smälta :)

Jo, ljusstaken som jag visade hos mig har jag köpt på Boom i Sundsvall, före jul... inte var den speciellt dyr heller. Men jag vet inte vad det är för fabrikat eller vart man kan få tag på det 'där nere' tyvärr :(

Ha d gott!
Kram Hanna

Lena B E sa...

Hejsan!
Men vilken goooding till son du har. :)
Tack för dina fina ord hos mig. :)Vad kul att du hittade till mig, välkommen igen! :)
Jag har en utmaning just nu, det vore roligt om du ville vara med.
Ha det så bra. Kram Lena

Hanna sa...

Hej Laila! Vad kul att du hittat min blogg, och nu har jag hittat tillbaka till din :) Jag läser kommentarer, men kommenterar dem aldrig i bloggen. Om du läser kommentarer runt jul och nyår förstår du säkert varför... Massor med kramar till dig. Hanna