onsdag 27 januari 2010

Vet ni en sak?

Det snöar ute.
Vet ni en till sak?
Det har snöat en jäkla massa ute!
Vet ni ytterligare en sak?
Snöröjningen är inte den bästa här i stan. :-\ Men jag antar att det är fler städer som har det problemet.

Å så var det då officiellt!
Papperet som jag fick i min hand idag gör att jag går ut och berättar nu för alla.
Jag är uppsagd.
Det är otroligt jobbigt att tänka på att man ska sitta inom dom här fyra väggarna igen! Att kämpa på att sälja sig själv...
Jag är en jäkel på att sälja, men inte nån som heter Laila. Fast jag vet att den där Laila är en himmla bra grej egentligen. ;-) För hon kan en himla massa trots sin värk.
Nån som vill ha henne?

11 kommentarer:

Fia sa...

Du ger alltid så mycket till så många att jag är helt säker på att många vill ge mycket till dig!

Din fantastiska serviceförmåga, dina smittande skratt och din ärlighet säljer sig själv. Den arbetsgivaren som lyckats "fånga" dig gör ett kap! Jag tror Laila skulle behöva träffa sig själv!

En miljon kramar!

Miapuh sa...

tankar & kramar.
JA det är många som vill ha dig, du är positiv, glad, serviceinriktad och otroligt kunnig.

kram

Pennelina sa...

Jag vet hur det är att prestera trots att kroppen inte jobbar med en. Härlig blogg - och tack för titten hos mig :-)

Hoppas det ordnar sig för dig!

Kram från Pennelina

Unknown sa...

Oh, hoppas det ordna för dig. Du är så härlig, att komma till Skapa och ser dig där makes my day ;-)

Eleonora sa...

Men söta vän, det var tråkigt att höra. Förstår om du är ledsen och deppar OCH ÄNDÅ har du livlinor att slänga ut till behövande!! Starkt!

Nu behöver jag väl kanske inte direkt en livlina därför att jag lider av snötristess, men jag tar i alla fall ett grepp om linan och firar upp mitt humör flera grader! Det kan jag tacka dig för söta vän. Jag kommer nog snart på något trevligt att skriva om. Men först blir det en liten vilopaus.

Hoppas att det ska lösa sig för dig på något sätt. Kram till dig!

Carina sa...

Jag håller helt med Fia!

KRAMAR!!!

Karabara sa...

Jaha!!!

Marie-Louise sa...

Vad jobbigt, jag förstår dig. Att söka jobb när man har ont i kroppen och delvis sjukersättning är banne mig inte lätt. Jag är i samma sits. Jag ska försöka söka skola till hösten, får se hur det blir med det.

Tack för kommentaren hos mig, alltid roligt med nya läsare :)

Moster Ma sa...

Hade jag haft den minsta lilla entreprenörsanda hade jag anställt dig på stört!

Anonym sa...

Vännen,
stor kram!
N.

Tussemaja sa...

Som andra sagt... och det finns bara en av dig och du duger och är toppen på alla sätt och vis! Kram!