onsdag 20 januari 2010

Jag älskar min son! ♥

Eller ska man säga vår son? Jag har ju inte tillverkat honom ensam precis...

Han har varit hemma nu i två dagar pga sjukdom. Då är det Per som VABat med honom. Nu är jag ledig så nu ska jag vara hemma med honom.
Problemet är att jag har ett läkarbesök imorgon som jag inte vill flytta på. Jag vill egentligen inte dit, men jag måste. Biäsch! :-(
Jag förklarar för Fredrik att antingen får han vara själv ett tag hemma eller så får han följa med.
F: Tar det lång tid?
L: Ja, det kan göra det. Men jag vet egentligen inte.
F: Kan jag följa med in?
L: Nej! För det kommer att göra så ont på mamma att det ska du inte se!
F förskräckt: Vad ska doktorn göra?
L: Han ska in i rumpan på mig, kanske med en kamera.
F reser sig upp i soffan.
Mamma, nu måste jag få svära!
L: Öhh, jaha?
F: Va fan ska han in i ditt bajshål att göra? Det är ju ditt hål!
Tonfallet och minen gjorde att jag fick ett skrattanfall. Det är inte lätt att seriöst förklara saker när man ligger och kvider av skratt samtidigt. :-D
Resten av diskutionen behöver vi inte gå in på. Men nu vet ni också vad som händer imorgon. Been there, done that förut. Jag kommer att gå som jag skitit på mig i ett par timmar efteråt.

8 kommentarer:

Miapuh sa...

asså jag hade exploderat av garv.. han är bra rolig lille F.
Håller tummarna att de går bra för dig på sjukan
kram

Anonym sa...

Gapskratt! Jag ser verkligen fram emot dessa ögonblick med barns sanningar och klarsynta konstateranden. Lycka till med besöket! Du måste nästan berätta för läkaren så får han/hon sig ett gott skratt. kram!

Dreamsalive sa...

Hej!
Det är tur att man kan skratta åt eländet. Barn är härliga.
Har tittat runt lite på dina kort, jättefina.

Hoppas det gick bra hos doktorn!

Anonym sa...

Han verkar grymt skön, din son. Vilken härlig kommentar! Skrattade gott när jag läste det.
Hoppas det gick bra för dig med besöket i varjefall. Och att sonen kryat på sig. Kramar.

Anneli sa...

Tänker på dig imorgon......
Underbar son ni har *kram*

Pia sa...

Hahaha.. härligt att han "bad" om att få svära INNAN han gjorde det.. med all rätt bör jag tillägga!!!
Hoppas undersökningen går bra!
Kram!

Det gröna rosa pappret sa...

Åh, men stackars Laila. KRAM!
Och jag skrattade mig fördärvad åt Fredrik!! Torkar bort en tår i ögat.

Tesa/Therese sa...

Nu fick jag mig ett gott skratt:)))
Tack för ditt söta avtryck. Man blir så glad och varm inombords. Nu väntar jag spänt på dina ATC:er.
Kram Tesa